7 Mayıs 2016 Cumartesi

GodFather Dergi’nin 2. Sayısı Çıktı

İlk sayısıyla yankı uyandıran sine-teori dergisi GodFather, Mayıs-Haziran sayısıyla raflarda yerini aldı. GodFather’ın 2. sayısının dosya konusu “Distopik Filmler”.


Sinema dergiciliğine yeni bir soluk getirmeyi amaçlayan GodFather Dergi’nin “Distopik Filmler” dosya konulu ikinci sayısı çıktı. Derginin Genel Yayın Yönetmeni Olcay Bağır, editör yazısında, “dergimizin ikinci sayısında gözümüzü insanlık için kara bir gelecek ya da kara bir alternatif düzen hayal eden Distopik Filmler’e diktik” diyor ve distopyaların uyarıcı görevi üstlendiğinden bahsediyor: “Kabaca, insanlığın gelecekte görmek istemediği ve korktuğu şeylerin başına gelmesi konusunu işleyen distopyalar, ütopyaların aksine bir uyarıcı görevi üstlenir; “Müdahale edilmezse dünyanın geleceği nokta budur” diyerek uyarır.”

Dergide Fahrenheit 451, Brazil, The Matrix, Metropolis, Su Dünyası, Koloni, Tanrının Kitabı, Yol, V For Vendetta, Bulut Atlası, Akira gibi distopik filmlere ilişkin yazıların yanı sıra; Türk sinemasında hegemonik erkeklik konusunu irdeleyen bir yazı da var. Ayrıca yine editör yazısından öğrendiğimize göre bundan sonra her sayıda Kısa Film Kuşağı’nda kısa filmlere ve Dizi Kuşağı’nda da dizilere dair yazılar olacak. Sine-Sözlük bölümü de bu sayıdan itibaren düzenli olarak sinema kavramlarını açıklayacak.

Yeni bir tasarım anlayışıyla ve tamamı renkli çıkan GodFather Dergi raflarda okurlarını bekliyor.

İÇİNDEKİLER

Karanlık Bir Gelecekte! – Olcay Bağır
Gündelik Gerçekliğin Distopyasına Dalış İçin Bir Sıçrama Tahtası: Fahrenheit 451 – İhsan Metinnam
Bin Dokuz Yüz Seksen Dört “Buçuk”: Brazil – Gencer Utku Gediz
Bayram Değil Seyran Değil Wachowski’ler Kimi Öpüyor: İskaryot Yeniden Doğdu – Salim Olcay
Doodlebug (Kısa Film Kuşağı) – Gökçe Açıkgöz
Distopyanın 4 Mevsimi – Serkan Paydak
Metropolis: Sinemanın İlk Distopyasında Sınıf Çatışması – Hüseyin Ortak
V For Vendetta: İntikamın Kamulaştırılması – Zeynep Gizem Gencer
Sine-Sözlük – Mehmet Nuri Kaya
Ötekilerin Distopyası – Oğuzhan Doğan / İmran Samancı
Akira: Öteki’nin Peşinde – Canan Çitil
Son Dönem Türk Sinemasında Ataerkil İdeoloji ve Hegemonik Erkeklik Yansımaları – Hasan Berk Akkoç
Beyaz Pelerinli Büyücü – Talat Atilla
The Sopranos Üzerine (Dizi Kuşağı) - Yarım Akıl 


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder