9 Eylül 2009 Çarşamba

Madman (1982)

Madman 1982 yılı mahsulü Joe Giannone tarafından yönetilmiş olan ABD yapımı bir film. Yönetmenin filmografisinde başka film görünmüyor.


Film "It all started during a campfire at North Sea Cottages, a special retreat for gifted children..." (Herşey yetenekli çocuklar için North Sea Evlerinde düzenlenmiş olan kamp ateşi sırasında başladı...) gibisinden abuk bir cümle ile başlar.


Kamp ateşi etrafında toplanan çocuklar ve kamp görevlileri alışılageldiği üzere birbirlerine korku hikayeleri anlatmaya başlar. Kamp müdürü olduğunu tahmin ettiğim Max, bulundukları ormanda geçen Mad Marz'ın hikayesini anlatır. Marz bir gece aniden dellenerek karısını ve iki çocuğunu öldürmüştür. Sonrasında olay yerine gelen polis ne cesetleri ne de Marz'ı bulabilmiştir. (Eğer ortada ceset yoksa polis neden ormanın derinliklerindeki bir eve geliyor ve kim, nerden biliyor Marz'ın delirip ailesini katlettiğini, neyse devam edelim..) Güya Mad Marz'ın ismini çığırırsan, Mad Marz efendi davete icabet edip kendisini çağıranları kesip biçermiş. Tabii ki çocuklardan biri eğlencesine Mad Marz'ın ismini defalarca tekrarlar. İsmini duyan Marz efendi harekete geçer ve tuttuğunu öldürmeye başlar.



Filmin ilgi çekici tek yönü (onun da ne kadar ilgi çekici olduğu tartışılır), slasher türüne ait klişelerden biri olan "sevişen önce ölür!" klişesini hafiften titretmesi. Filmdeki üç ablamızdan hiç sevişmeyeni ilk olarak ölürken, çekinerek sevişen ablamız ikinci sırayı alır. İnanmayacaksınız ama sevişgen abla sona kalır ve final kızı olmaya hak kazanır.


Seksenlerin slasher filmlerini ayrı bir gözle izlerim ama Madman hiçbir övgüyü haketmiyor. Hiçbir yenilik içermeyen senaryosu bile sorunlu. Hele finali yok mu, beni benden aldı(!).


Filme ismini veren çılgın abinin makyajı ise evlere şenlik. Hele ellerine ve ayaklarına geçirdiği oyuncak dükkanından fırlamış plastik el ve ayaklar akıllara zarar.



Sonsöz olarak zaten ulaşması zor olan bu filme şans eseri denk gelirseniz düşünmeden es geçin derim. (1/10)

11 yorum:

  1. Niye es geçiyormuşuz? Sen böyle bir zevki(!) tadarken biz niye ziyan oluyormuşuz? :p

    YanıtlaSil
  2. Tamam yahu, es geçmeyin, izleyin...
    Gerçi sen idmanlısın, sana birşey olmaz da, ben idmansız arkadaşları düşünerek öyle yazmıştım. Sen üstüne alınmayacaktın yahu:)

    YanıtlaSil
  3. Marz'ın karısı ve çocukları uzun bir süre ortalıkta görünmeyip okul, alışveriş vesair için kasabaya inmediyse polis durumdan şüphelenip kontrole gitmiştir. Ancak cesetler bulunamayınca Marz da paçayı sıyırmıştır.

    Marz'ın da adında meymenet yok. Hastalık demekmiş. Ayrıca bu alışılmışın dışında isimle ilkokuldan beri karşılaştığı aşağılamanın ve yediği dayağın haddi hesabı yoktur. Sonuç bu birikim bir yerde patlar.

    Neymiş, çocuklarımıza isim verirken özenecekmişiz. Film sırf bu mesajı için bile 5 puanı alır.

    Son olarak bakınız & seviniz c-movie.

    YanıtlaSil
  4. Yani birisi "uzun bir süre ortalıkta görünmeyip okul, alışveriş vesair için kasabaya inmediyse", anlayacağız ki kocası (babası, abisi, vs..) cinnet geçirdi ve ortalıkta görünmeyen vatandaşları katletti, cesetleri yok edip kayıplara karıştı. Hmmm.

    YanıtlaSil
  5. Ben de bunu bu sene izleyip pek bir sıkılmıştım izlerken. Burda (Londra'da) bir kaç b-film hastası arkadaşım bu filmin çok ultra küçük bir bütçeyle çekildiğini ve o yüzden çok sevdiklerini fln anlattılar bana

    YanıtlaSil
  6. Ben de aynı şeyleri duyup merak etmiştim filmi. Uzun arayışlar sonucu filmi buldum ama izlerken dediğin gibi çok sıkıldım..

    YanıtlaSil
  7. Marz'ı da bulamadıklarını gözden kaçırmışım. Kems küms... Yine de hoş bir Candyman efsanesi gibi duruyor, seyretmeden okuyunca. Çocukların yeteneğini merak ettim ama. Sapır sapır öldüklerine göre üstün zekayla ilintili olmasa gerek. Bak yazarken ayrıca Hansel&Gretel teması yakaladım. Çocukları romana götür/gönder kurtul.

    YanıtlaSil
  8. Aa bak işin komik taraflarından biri de oydu, yazmayı unutmuşum...

    Çocukların hiçbiri ölmüyor. Salak bir kamp yahu, sanırım 7 tane çocuk vardı, ama bu yedi çocuk için kampta 6 (3 erkek, 3 kadın) görevli ve bir müdür çalışıyor. Nasıl?

    YanıtlaSil
  9. Ohoo yazar yazmayı unutur, okuyucu okumayı. Baştan alalım. Sen bir editbüdüte al yazını. Ben de bir daha okuyayım. Yalnız film şu bilgilerle derhal efsane mertebesine erdi benim gözümde. Kimsenin ölmediği bir slasher/c-movie. Düşük bütçeli olduğundan elbette eş dost oynatıldı ve büyük olasılıkla kaprisliydi bu eş dost ki "Ben çocuk olmam." "Ben de!" şeklindeki ayak diremeleri, 7 çocuk için 6 kamp görevlisi ile son buldu.

    YanıtlaSil
  10. iyi tavsiye..es geçilmeli :)

    YanıtlaSil
  11. küçükken izlemiştim. hala betamax kasetini atamadım. filmin müziği güzeldir. muhakkak dinleyin.
    Şarkı sözlerini de yazayım tam olsun.

    He's real!
    Lore of the camp fire, telling of his horror!
     Lost in the woods, with the Madman, and the stars!
    Don't laugh at the tales, heed if you call him!
    The legend is, beware the Madman, Marz!
    The legend is, beware the Madman, Marz!

    YanıtlaSil