10 Temmuz 2009 Cuma

Truck (2008)

Truck 2008 yılı mahsulü Hyeong-jin Kwon tarafından yönetilmiş olan Güney Kore yapımı bir film.


Chul-min (Yu Hae-jin) şehirlerarası nakliyat işiyle uğraşan basit bir kamyon şoförüdür. (Hatta kamyon bile değil kamyonet diyebiliriz.) Annesi ve küçük kızı ile birlikte yaşamaktadır. Küçük kızı kalp hastasıdır. Kalp nakli yapılabilmesi için yüksek miktarda paraya ihtiyacı vardır. Bütün birikimlerini biraraya toplayıp tefecilerden borç para alsa bile bu miktarı denk getiremez. Bir arkadaşı aklına girer ve elindeki para ile kumar oynamaya karar verir. Kumar masası hilelidir ve elindekilerin hepsini ve kamyonetini kaybeder. Üçkağıda geldiğini farkeden Chul-min ortalığı karıştırır. O sırada yanlışlıkla girdiği bir kapının ardında bulaştığı adamların patronu 3-4 kişiyi doğramaktadır. Şahit olduğu için önce Chul-min'i de öldürmeye karar verir. Ancak daha sonra sakinleşen patron kişi Chul-min'e kamyonetini geri verir ve eğer cesetlerden kurtulursa istediği parayı kendisine vereceğini söyler. Çaresiz kalan Chul-min cesetleri kamyonetine yükler ve yola çıkar.


Bu sırada bütün ülke yakalanan seri katil Young-ho (Jin Ku) haberi ile çalkalanmaktadır. Bir yerden bir yere nakli yapılırken Young-ho polisin elinden kaçar. Şans bu ya bizim Chul-min'in kamyonetine biner. Chul-min için çok zor geçecek bir gece başlar. Kamyonetinde kurtulması gereken cesetler, yanındaki koltukta firarda olan bir seri katil ve ertesi sabaha parayı yetiştiremezse kalp nakli sırasını başka birine kaptıracak olan hastanede bekleyen kızı. Chul-min canını dişine takar ve hayatının macerasına atılır.


Üzerinde çok fazla konuşmaya gerek olmayan basit bir gerilim hikayesi Truck. Olağandışı şartlar altında bol miktarda tesadüflerin yardımı ile hedefine ulaşmaya çalışan ortadirek bir vatandaşın başından geçenleri konu ediyor. Alfred Hitchcock zamanında bu tarz filmlerin ağababasını yaptı. Nedense günümüz filmlerindeki tesadüfler Hitchcock filmlerindeki tesadüfler kadar zekice hazırlanmıyor. Bu da tabii ki filmin inandırcılığını zedeliyor. Kamyon şoförü rolünde Yu Hae-jin gayet başarılı olurken seri katil rolündeki Jin Ku inandırıcılıktan çok uzak.

Sonuç itibariyle seyretmezseniz çok birşey kaybetmeyeceğiniz basit bir zaman geçirgeci Truck. (4/10)

3 yorum:

  1. öyle bi kabuğuma çekildim ki son zamanlarda ne film izlemek, ne tv izlemek.. hiçbir aktivitem yok..

    lostun 5. sezonunu ağır aksak izlemek dışında..

    YanıtlaSil
  2. hımsss.. ben şimdi yorum yapmıştım.. son zamanlarda öyle kabuğuma çekildim ki, ne film ne tv izlemez oldum demiştim.. sonra ağır aksak lost un 5, sezonunu izliyorum sadece de demiştim.. sonra gönder dedim, bi acayip birşey oldu.. gitti mi gitmedi mi? ne büyük muamma!!!!

    YanıtlaSil
  3. merak etmeyin her ikisi de gelmiş :)

    YanıtlaSil