20 Nisan 2009 Pazartesi

Antichrist (2009)

Danimarkalı ünlü yönetmen Lars von Trier korku filmi çekmiş. Postprodüksiyon aşamasında olan film Mayıs sonu gibi vizyona girecekmiş. İşin içinde Trier olunca haliyle bildik kurallar çerçevesinde bir korku filmi beklenmiyor tabii ki. Ama işin bir de öteki tarafı var, Trier hangi kalıpları kırmak için savaş açmış acaba bu sefer diye merak ediyor insan.


Başrollerde Willem Dafoe ve Charlotte Gainsbourg var. Konusuna gelince; evliliklerinde problem yaşayan bir çift, kırık kalplerini ve evliliklerindeki defoları iyileştirme amacı ile ormandaki "Eden" (Cennet) ismindeki kulübeye giderler. Ama doğa ile oyun oynamaya gelmez. Doğa kendi kuralları ile dizginleri eline alır ve işler kötüden daha kötüye doğru gitmeye başlar.


Konusunu okur okumaz heyecanlanıyor insan ister istemez. Beklemedeyim.

8 yorum:

  1. Aslında Trier filmi izlemeye tövbeliyim. Alt üst ediyor insanı. Haftalarca toparlanamıyorsun. Sonra da yer yer aklında geldikçe sinirlerin bozuluyor. Ama işte merak nelere kadir göreceğiz.

    YanıtlaSil
  2. Fragmanını seyrettim. "Nature is Satan's church" deniliyor. Doğa Tanrının kelamı, yansıması, ta kendisidir, ha İncil okumuşsun ha doğaya bakmışsın, ikisi de bir derler. Daha fragmandan çoook ses getirecek diyebilirim. Kesin dini kesimler ayaklanıp yasaklatalım sansürletelim diyecekler.

    YanıtlaSil
  3. kendi yazdıklarımı editleme yetkim olmaması çok salakça (with all due respect). neyse diyecektim ki üstten ikinci yorumumun altına, şimdiye kadar şeytanın her bin yılda bir dipsiz kuyudan çıkışıymış, dirilişiymiş, gog ve magog ile kendisine inanları toplayıp ordusunu kurmasıymış, çağrılmasıymış, mahşermiş, oğluymuş bunlar hep incil mitlerine göre yazılıp çizilmişti. bkz book of revelation. zaten a clockwork orange'daki alex'in en sevdiği kitap olduğu kadar var incil. nihayet, trier'inki özgün olacak incil mitlerini alt üst edecek sanıyorum. umuyorum. izliyorum be ben bu filmi. haydi bakalım.

    YanıtlaSil
  4. haydi bakalım. vatana millete hayırlı olsun diyorum ben de...

    YanıtlaSil
  5. ben de çok heyecanlandım şimdi !

    YanıtlaSil
  6. İzledim. İzlemeye cesaret edemeyecekler için filmin özü: Doktora tezi yazanlara iyi davranın. Hele ki o tez cadılar ve cadı avı üzerineyse.

    YanıtlaSil