10 Mart 2009 Salı

Hak Se Wui (2005)

Hak se wui 2005 yılı mahsulü severek takip ettiğim Johnnie To tarafından yönetilmiş olan Hong Kong yapımı bir film. Election diye çevrilmiş İngilizce'ye.


Johnnie To daha çok aksiyon filmleri ile tanınmış bir yönetmen. Nitekim ben de o şekilde tanıdım, sevdim. Etliye sütlüye çok fazla karışmadan anlatacağı hikayesini olası en hızlı şekilde anlatıp sahneden ayrılmayı sever To. Kısa keser, uzatmaz. Bu da melodram sosuna gereğinden fazla batırılmış uzakdoğu aksiyon filmlerinden sıkılan benim gibi bünyelere ilaç gibi gelmektedir. Am zin (Running Out of Time, 1999), Am zin 2 (Running Out of Time 2, 2001), PTU (2003), Daai chek liu (Running on Karma, 2003), Daai si gin (Breaking News, 2004), Fong juk (Exiled, 2006) gibi filmlerini aksiyon sevenlere gözüm kapalı tavsiye edebilirim. Bu arada dikkat ettim de adamın hep 2000 yılından sonra yönettiği filmleri izlemişim. Bir ara 2000 öncesine de bir dalsam mı ki?

Election diğer To filmlerinden farklı bir film. Bu filmde de Hong Kong ve Yakuza başrolde ama görmeye alıştığımız kora kor bir aksiyondan özellikle sakınılmış gibi. Konusu basit:
Hong Kong'daki bütün çeteler iki senede bir birleşerek bir seçim yaparlar ve başlarına bir lider seçerler. Bu lider şehirdeki bütün çetelerle ilgili her konuda söz sahibi olduğundan büyük bir güce sahip olur. Hiçbir lider iki seneden fazla lider olarak kalamaz ki film tam da böyle bir seçimin arifesinde başlar. Eski lider Big D liderliği bırakmak istemez, tekrar lider olarak kalmak için etrafındaki güçlü çete liderlerine baskı yapar. Bir kısım büyükler ise Lok'u yeni lider olarak görmek ister. Election, bu ikisinin lider olma mücadelesini anlatır.


Favori aktörlerimden Simon Yam filmde Lok rolünde. Kirli İşler ismiyle DVD'sinin de piyasada olduğunu belirtmekte fayda var. Filmin afişine (kapağına) aldanıp aksiyon seyredeceğim diye filme dalanlara biraz sabır gösterip filmi sonuna kadar izlemelerini tavsiye ederim. Tam da memleketimizi seçim rüzgarları sarmışken yakuzalar arası bu garip seçimin aslında diğerlerinden çok da farklı olmadığını görmek ilginç. Bu yakuzaları mı temize çıkarır, yoksa tersi mi bilemedim? (7/10)

3 yorum:

  1. 2000 sonrası türk film piyasasına giren aksiyon çin filmlerinin tümüne kirli işler ismi vermek moda oldu sanırım:) Mıymıntı filmleri bünyeden sökmenin en güzel yanı böylesi bir film seyretmektir herhalde. Yazdım kenara:)

    YanıtlaSil
  2. evet haklısın, infernal affairs serisi de aynı isimle onurlandırılmıştı sanki. (kontrol ettim öyleymiş...)
    hasta halimle izlediğim filmlerden bana en keyif vereni oldu election ve election 2. umarım sende de aynı etkiyi gösterir. (gösterir gibi geliyor bana, yoksa şüphem mi var?)

    YanıtlaSil
  3. İzninle ben cevap veriyorum; Şüphen yok! :)

    YanıtlaSil